Samenvatting

Het gerenommeerde Heuvellandse wijndomein Entre-Deux-Monts wilde hun rebranding graag als kapstok gebruiken om hun volledig marketing- en communicatie verhaal terug op scherp te zetten.

Doelstellingen

Entre-Deux-Monts herpositioneren als een fiere doch bescheiden wijnbouwer, waarbij alle online & offline uitingen hetzelfde merk DNA uitstralen. Gezien wijnbouw nog één van de weinige ambachten is waarbij dranken gemaakt worden én waarbij zoveel fysieke handenarbeid vereist is, was het de opdracht om dat unieke vakmanschap prominent naar voor te schuiven in het merkverhaal.

Op welke manier aangepakt?

1.     Marketing consulting naar aanleiding van de vernieuwde huisstijl voorstellen door brand design agency Quatre Mains

2.    Conceptuele & strategische consulting in functie van de nieuwe bedrijfsprofilering op basis van Mex United concept

3.    Hands-on uitwerking van de nieuwe website

  • Creatie van een heldere boomstructuur
  • Copywriting = schrijven van teksten over het verhaal van het bedrijf en de wijngaard met sterke focus op een betere SEO (organische vindbaarheid in Google)
  • Duidelijke keuze voor immersive storytelling = het was zonder meer de bedoeling om van de nieuwe website een aantrekkelijk visitekaartje te maken waarbij je het gevoel krijgt dat je een diepgravend longread artikel aan het lezen bent in een weekendbijlage van een kwalitatieve krant, vandaar ook de keuze voor de implementatie van verschillende quotes die rust brengen in het verhaal
  • Art direction fotografie = de fotografie werd bewust overgoten met een dito journalistiek sausje zodoende de merkidentiteit met de pijlers kwaliteit, vakmanschap, familiariteit en verbondenheid extra kracht bij te zetten. Prachtige uitvoering van de ideeën door fotografen Julie Van Rysseghem & Gerdy Vandermeersch

4.    Social media advertising

  • Opleiding van personeel over hoe Facebook & Instagram advertentiecampagnes op te zetten

cases