Samenvatting

Hoe kunnen we een nieuw elan geven aan Eetcafé 't Folk of in de volksmond kortweg 't Folk? 

Doelstellingen

Gezien de zaak kampte met een verminderde interesse qua aantal klanten was de doelstelling heel duidelijk: op korte termijn een nieuwe twist geven aan het verhaal en er op die manier voor zorgen dat de omzetcijfers de behaalde target halen. Kortom, het creëren en in de markt zetten van het vernieuwd verhaal. Dat nieuwe verhaal borduurt verder op het DNA van het gekende zomerfestival van dezelfde eigenaars, namelijk Festival Dranouter. Met andere woorden, de insteek was dat de zaak het volledige jaar door de geroemde festivalsfeer brengt, en dat communiceren middels een aangepaste drank- en eetkaart en een bijhorende rebranding campagne. 

Op welke manier aangepakt?

1. Herpositionering van de horecazaak met een vernieuwde slogan

2. Creëren van een nieuwe branding

  • Ontwikkeling van een nieuwe huisstijl (logo, fonts, menukaart) i.s.m. Wilderzicht
  • Nieuwe fotografie met focus op de instagrammable factor van food, drinks, sfeer & personeel i.s.m. Tine Brans

3. Facebook campagne

  • Organische posts met focus op storytelling en wekelijkse suggesties
  • Doelgroepgerichte advertenties

3. Huis-aan-huis flyerbedeling met Bpost

4. Campagne in de Krant van West-Vlaanderen

5. PR campagne

6. Stimuleren van online reviews & testimonials d.m.v. weggeefs

cases